CHOINKA DO PRZYTULANIA, CZYLI CHOINKA-PRZYTULINKA - odsłona 3

Miała być biała z niebieskimi, a jest szara ze srebrnymi, choć szary miał być słonik z różowym uchem.
Z lampą błyskową w sztucznym świetle - kolor choinki realny
W porównaniu ze swoimi dwiema poprzedniczkami (klik tutaj i tutaj) jest maleńka, bo ma zaledwie 18 cm wysokości (tamte miały ponad 40). Uszyłam ją z szarego polaru, do którego klejem Magic przykleiłam srebrne błyskotki. Wypełniona jest nadzieniem poduszkowym (100% polyester). Tył choinki jest gładki. Można ją przytulić, można ją zawiesić, można ją też zgłosić na Cykliczne kolorki u Danutki, co niniejszym czynię (jak ja lubię takie sformułowania!).
Szarość to nie nuda. Szarość to elegancja. Szarość to spokój i równowaga. "Człowiek noszący szare ubrania pokazuje, że sam sobie świetnie poradzi ze wszystkim, że nie potrzebuje dobrych rad ani pomocy z zewnątrz. To także kolor wszystkich nieśmiałych, którzy nie chcą zwracać na siebie uwagi. Jest kolorem klasycznym, ponadczasowym, świetnie współgrającym z niemal wszystkimi kolorami zdecydowanymi, intensywnymi." [Kowalska, Karolina: Wizerunek biznesowy. Lublin, 2011, s. 19].

W mojej szafie jest dużo szarości. Najbardziej podobają mi się jej jasne odcienie (patrz prezentowana wyżej choinka i tutaj). Lubię łączyć ją z bielą, a także czerwienią, żółcią, fioletem, różem, niebieskościami, podoba mi się w połączeniu z czernią, choć rzadko noszę takie zestawienie. Mam też srebrny bliźniak, a całkiem niedawno kupiłam szarą torebkę z czerwoną podszewką. Biżuteria - tylko srebrna. Srebro często gości też na moich paznokciach, a na zmianę z szarościami, również na powiekach. 

* * *

Gosia znana z bloga Piszę, maluję, fotgrafuję..., wyróżniła mnie nominacją
Serdecznie Ci Gosiu dziękuję - to już druga nominacja otrzymana od Ciebie.

Gosia jest pełną ciepła i humoru osóbką tworzącą przecudne rzeczy. Trafiłam do Niej przy okazji Cyklicznych kolorków u Danutki i zostałam. 

Nad czym ostatnio pracuję?
Od wczoraj znęcam się nad pierwszą w życiu bombką filcowaną na styropianie - za jakiś czas będzie można zobaczyć ją tutaj, chyba że nie ja ją, a ona mnie wykończy. 

Czym moja praca różni się od innych? 
Tym, że jest moja, a więc jest niepodrabialna i jedyna w swoim rodzaju, bo wykonana przeze mnie - drugiej takiej nie znajdziecie.

Dlaczego tworzę i piszę bloga? 
Tworzę, bo lubię, piszę, żeby pokazać światu, co stworzyłam.

Jak wygląda mój proces twórczy?
W moim przypadku jest to proces odtwórczy - jeśli jest to haft matematyczny lub pętelkowy, kupuję gotowy wzór i postępuję zgodnie z załączoną instrukcją. Czasami, ale bardzo rzadko, dopada mnie wena i dodaję do prac coś od siebie - ostatnio miało to miejsce w przypadku kartki przygotowanej na Kolorki listopadowe - oryginalnie tylko świeczki miały być koralikowe, bombki natomiast miały być haftowane, a są cekinowo-koralikowe. Koralika na wieńczącej choinkę gwieździe też w instrukcji nie ma. 
Gdy szyję maskotkę szukam odpowiedniego obrazka, przerysowuję go na brystol tworząc szablon, który odrysowuję na filcu lub polarze, wycinam, zszywam, wypycham, zaszywam i gotowe.
Filcowanie, którym ostatnio się zajęłam, to improwizacja w najczystszej postaci - co wyjdzie, to będzie.

W tym miejscu powinnam pałeczkę Creative Blog Tour przekazać dalej, ale nie mogę tego zrobić, gdyż wszystkie moje blogowe znajome już tę nominację otrzymały, a zgodnie z zasadami, nominowaną do tego wyróżnienia można być tylko raz.

Zapraszam także na mój drugi blog Obrazki z szycia wzięte

126 komentarzy:

  1. Witaj Anetko;) Coś mnie chyba ,,tchnęło", żeby do Ciebie pierwszej dzisiaj zajrzeć;) I fajnie trafiłam! akurat na twoje odpowiedzi? To ja już drugi raz Cię nominowałam? Nie pamiętam... Widocznie w moich oczach zasługujesz na wszelkie nominacje;) Także, to na pewno nie ostatnia;) Choineczka - przytulanka jest śliczna i na pewno milutka;) Ale Ci się udało trafi z kolorystyką do wyzwania Danusi;) No i fajnie! Masz już z głowy;) A ja jakoś nie mam ochoty na szary kolorek, ani czasu... Pozdrawiam Cię gorąco Anetko i dziękuję za miłe słowa dotyczące mnie;) Buziaki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Gosiu, to druga nominacja od Ciebie - pierwszą była Liebster Blog Award na "Obrazkach z szycia wziętych". Cieszę się, że choinka Ci się podoba. Rzeczywiście jest milutka, tak samo, jak milutka była dziecięca bluza, z której ją uszyłam - aż żal było ciąć. Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  2. Choinka śliczna, choć do przytulania troszkę mała jest chyba:D ale jako zawieszka np na drzwi będzie pięknie wyglądać:) pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Renato :-)

      Do malutkich rączek jest w sam raz.

      Usuń
  3. Anetko choineczka wyszła ślicznie,skoro z miękkiego polaru to dla małej głowki do zabawy i przytulenia jest idealna.POza tym może być fajną zawieszką ,a że jest leciutka to może i na choince zawisnąć czy jakimś wianuszku świątecznym.Co do szarości to jest aż nadto,
    super,zadanie zaliczone na piąteczkę .
    Gratuluję oczywiście wyróżnienia i nawet sie nie czepiam ,że nie powinno być o nim w poście ,ot taki mój mały prezent mikołajkowy dla Ciebie ,'Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Danusiu, że choinka Ci się podoba, a dziękując za prezent proponuję przyjrzeć się jeszcze raz zgłoszonym wpisom i obdarować nim jeszcze kilka osób, żeby nie czuły się pokrzywdzone. I żebym ja nie czuła się pokrzywdzona, bo znów za chłopca do bicia robię, podczas gdy innym na sucho uchodzi.

      Usuń
  4. Piękna choineczka! :) i wygląda na bardzo milutką :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Anetko .
    Choineczka jest cudna , taka filcowa podusia bardzo mi sie podoba. Lubie takie przytulaśne poduszeczki . I super , że już uporałas sie z grudniowym kolorkiem . Gratulje również kolejnej nominacji, miło było poczytać o Tobie i Twoich upodobaniach . Ale zanim zajrzy tu Danusia proponuje abyś podzieliła ten post na dwa , a to za sprawą punktu 8 regulaminu zabawy.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :-)

      Danusia już tu była i oko w mikołajkowym prezencie przymknęła.

      Usuń
  6. Świetna ta choineczka- korci mnie, żeby sobie taką uszyć, ale ja kiepska jestem w szyciu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Hubko :-)

      I ja kiepska w szyciu jestem, dlatego moje pluszaki są takie proste w formie, a i tak krzywo wychodzą.

      Usuń
  7. Takowej podusi jeszcze nie widziałam :( Twoja jest rewelacyjna, bardzo zachciało mi sie taką zrobić, ale moja będzie zielona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alu :-)

      Zielone już były, możesz je zobaczyć klikając w wyróżnione kolorem słowa w poście.

      Usuń
  8. Fajniutka ta choineczka, i wygląda super nawet będąc szara :) No i gratuluję nominacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidko - szare jest piękne :-)

      Usuń
  9. Cuudna choineczka, aż żal przytulać tylko zawiesić w widocznym miejscu jako piękną ozdobę! Oj, w tej zabawie naprawdę się przekonuję do srebra. Po prostu świetnie się prezentuje zwłaszcza na takich świątecznych pracach. Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  10. Choineczka fajnie ustrojona w świecidełka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudna choineczka! Srebrne koraliki sprawiają że jest taka milusia i delikatniusia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajniutka choineczka, rzeczywiście wygląda na bardzo milusią :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję wyróżnienia :)
    Poducha prześliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Miła i przytulna, tylko pozazdrościć :)
    Patrząc na nią absolutnie nie zal polarku dziecięcego - dzięcię i tak by wyrosło, a tak ? Choinka co rok możne się pojawiać bez wstydu przez wiele, wiele lat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Magdo :-)

      To prawda, choinka dłużej niż polar posłuży.

      Usuń
  15. Kwintesencja ozdoby świątecznej , bije od niej ciepło, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacyjna choinka, bardzo fajnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Choineczka w Twoim wydaniu baaardzo mi się podoba:))) Zarówno kolorystyka jak i wykonanie. Nic za mało nic za dużo;) idealnie i w sam raz.
    Pozdrawiam cieplutko:) Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję Kasiu, pozdrawiam również :-)

      Usuń
  18. Gdzieś w październiku natchnęło mnie na poduszkę-choinkę. Pobiegłam do sklepu po materiał i do tej pory leży nieruszony...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, do świąt jeszcze trochę czasu zostało, a anwet jeśli nie na te, to na następne ją zrobisz :-)

      Usuń
  19. pluszakowa zawieszka choinkowa! :-)

    bardzo fajna i dobra na maluchy, nie pęknie jak kruche szkło spokojnie wymiętosić można ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale fajniutka choineczka :) Na pewno wyczaruje cudowny świąteczny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  21. No cudna ta choineczka :)), śliczna :))

    OdpowiedzUsuń
  22. cudna choineczka i gratuluję wyróznienia

    OdpowiedzUsuń
  23. Podusio-choinka śliczniutka. Zapachnialo świętami. Pozdrawiam serdecznie Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Magdo, pozdrawiam również :-)

      Usuń
  24. Rewelacyjny pomysł z tą przytulanko - choinką. Jest urocza.

    OdpowiedzUsuń
  25. Urocza choineczka Anetko, będzie śliczną dekoracją. Mam kilka podobnych z zeszłorocznej wymianki i bardzo je lubię. Podoba mi się to co napisałaś o szarym kolorze, myślę podobnie. Wyróżnienia gratuluję i przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
  26. Przesłodka Twoja choineczka :)
    Pozdrowionka :)***

    OdpowiedzUsuń
  27. Urocza podusia i taka na czasie,świąteczna:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajny pomysł na ciekawą dekorację
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aldi :-)

      Wiesz, że skomentowałyśmy się w tym samym czasie?

      Usuń
  29. Jej! Anetko, śliczna choineczka:) Myślę, że będzie ładnie wyglądała jako ozdoba świąteczna, a jak nie będzie do kogo się przytulić to masz swoją choinkę:)))) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :-) Choinka to nic, żebyś widziała pisankę.

      Usuń
  30. Ale czadowa choineczka! Super!

    OdpowiedzUsuń
  31. Czasem zmiana koncepcji wychodzi na dobre i tak właśnie stało się u ciebie :-) choinka idealnie na szarości :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Super milusia - choinusia :) Bardzo lubię takie przytulankowe ozdoby :)

    OdpowiedzUsuń
  33. no no ,piekna choineczka-przytulanka ,tylko sie wtulic i zasnac :)Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  34. ojojoj,piękna-jak tak patrzę i patrzę to muszę coś podobnego stworzyć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu i czekam na Twoją wersję choinki :-)

      Usuń
  35. Gratuluję nominacji ;-)))
    Choineczka wyszła bardzo elegancko ;-)))
    Ja w tym roku też miałam w planach trochę takich narobić... ale na planach się skończyło...
    Chyba zacznę od stycznia przygotowania do... kolejnych świąt ;-)))
    Pozdrawiam cieplutko - wieczorem zapraszam na bajkę ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Brujito :-)

      Przeczytałam piękną bajkę u Ciebie, a co do ozdób świątecznych to przecież można je robić przez cały rok, a pokazywać przed świętami.

      Usuń
  36. Śliczna ozdoba, bardzo mi się podoba, ja już schowałam moje przybory do szycia, też mają święta :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Śliczna podusia i taka w sam raz tematycznie i kolorystycznie, bo proste jest piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - proste jest piękne, dziękuję Bożeno :-)

      Usuń
  38. Bardzo ładna. Aż się człekowi chce do takiej przytulić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Betko, cieszę się, że Ci się podoba :-)

      Usuń
  39. Szara choinka? Jaki oryginalny pomysl i wykonanoe super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szare jest piękne, więc czemu nie? Dziękuję :-)

      Usuń
  40. świetny pomysł, by choinkę można przytulić :)
    Pozdrawiam świątecznie i życzę radosnych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ciocia, uszyj choinkę, taką do przytulania." - poprosił kiedyś mój Siostrzeniec. No to uszyłam - ta jest trzecia z kolei. Wesołych!

      Usuń
  41. Świetna choineczka:-D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Śliczna :) Lubię takie ozdoby!

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja w standardzie podziwiam wszystkich szyjących. Śliczna choinka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo właśnie po to szyjemy, żeby nasze prace podziwiać. Dziękuję Barbetko :-)

      Usuń
  44. Witaj Anetko poświątecznie .
    Ja znów przybywam ,aby prosić ,Cię o fotkę do kolażu(proszę wyślij mi ją na maila ,tak jak ostatnio ) ,bo wiesz ,że masz szlaban dla wszystkich na kopiowanie fotek.
    Pozdrawiam cieplutko i życzę samej dobroci na Nowy Rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Danusiu, wiem, że jest szlaban na kopiowanie, bo sama go założyłam i też nie mogę siebie kopiować :-) Fotka wysłana.

      Usuń
  45. Świetna dla maluszka idealna do przytulania:) pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniko, pozdrawiam również :-)

      Usuń
  46. Śliczna choineczka! Wspaniale wyszła!

    OdpowiedzUsuń
  47. Fajna choineczka :) Super wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Super choineczka - do takiej to można się przytulać bez obaw :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Wspaniała choinka !!! Wszystkiego co najlepsze życzę Ci w Nowym 2015 Roku i pozdrawiam słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie Tereniu, dziękuję i pozdrawiam również :-)

      Usuń
  50. Super choineczka, idealna na choinkę, az szkoda się do niej przytulac, żeby nie uszkodzic:)

    OdpowiedzUsuń